Умови для інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти (вимоги).

Під час організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у ДНЗ спрямовуватимуть зусилля на забезпечення:

  •  педагогічними кадрами;
  • безперешкодного доступу до будівель і приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору;
  • необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками;
  • індивідуальними засобами навчання; 
  • учителем - логопедом – учителем - дефектологом;
  • кабінетів  психологічного розвантаження;
  • проведення корекційно-розвиткових занять.

 Рішення про утворення інклюзивних груп

Керівник дошкільного навчального закладу своє рішення про утворення інклюзивних груп ухвалюватиме за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть:

  • запити батьків;
  • достатність матеріально-технічної та методичної бази;
  • забезпечення педагогічними кадрами;
  • відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.

 Фінансування інклюзії

Засновник/власник дошкільного закладу передбачатиме кошти для: забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень створення матеріально-технічної та навчально-методичної бази підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах.

    Відповідальність за організацію, стан та якість інклюзивної освіти покладають на засновника/власника та керівника закладу.

 Зарахування дітей до інклюзивних груп

Дітей до інклюзивних груп прийматиме керівник дошкільного закладу протягом календарного року.

Підстави для прийняття:

  • заява батьків або осіб, які їх замінюють;
  •  свідоцтво про народження;
  • медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад;
  • довідка дільничного лікаря про сприятливе епідеміологічне оточення;
  • висновок психолого-медико-педагогічної консультації направлення місцевого органу управління освітою

Також необхідно надати копії:

  • посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;
  • медичного висновку про дитину-інваліда (наданої лікарсько-консультативною комісією);
  • індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.

Комплектування інклюзивних груп

Інклюзивні групи комплектуватимуть: за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками з урахуванням особливих освітніх потреб дітей.

Наповнюваність таких груп — до 15 дітей, з них одна-три дитини з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.

 Освітній процес в інклюзивних групах 

В інклюзивних групах освітній процес провадитимуть відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Виокремлено дві особливості освітнього процесу в інклюзивних групах — це: індивідуалізація диференціація.

 Індивідуальний план розвитку дитини розроблятимуть відповідно до:

  • висновку та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації;
  • індивідуальної програми реабілітації складатиме команда у складі;
  • педагогів, які працюють з дитиною;
  • вчителя-дефектолога;
  • батьків дитини або осіб, які їх замінюють;
  • спеціалістів, які здійснюють відповідний психолого-медико-педагогічний супровід цих дітей.

Індивідуальну програму розвитку дитини затверджуватиме керівник ДНЗ.

Переглядатимуть її задля коригування двічі на рік (або й частіше). В індивідуальній програмі розвитку зазначатимуть цілі її розвитку та розподіляються функції між фахівцями для їх досягнення. Корекційна робота відповідно до нозології та потреб дитини. Корекційну  роботу в інклюзивній групі дошкільного закладу організовуватимуть: вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, практичний психолог. Передбачатимуть від 3-х до 8-ми корекційно-розвиткових занять на тиждень.

 Асистент вихователя

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечуватиме асистент вихователя, який: братиме участь у розробленні та виконанні індивідуальних програм розвитку дитини адаптуватиме навчальні матеріали з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

 Асистент дитини

За письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, адміністрація ДНЗ надаватиме дозвіл на участь в освітньому процесі асистента дитини з особливими освітніми потребами волонтерам: на громадських засадах за рахунок коштів громадських організацій інших джерел, не заборонених законодавством. Батьки або особи, які їх замінюють, зможуть: самостійно виконувати функцію асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю визначати особу, фізичний стан здоров’я якої дозволяє здійснювати зазначену функцію на волонтерських засадах.

 Умови для інклюзивного навчання в нашому дитячому садочку

    В штатному розписі  закладу відсутні учитель-логопед та учитель-дефектолог. 

  В закладі  в наяності  безперешкодний доступ до будівлі, але відсутній безперешкодний доступ до  приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору.

  В наявності необхідні навчально-методичні посібники (в електроному вигляді) та нормативна база, але відсутні наочно-дидактичні посібники.

 Якщо буде запит батьків, щодо утворення інклюзивних груп  адміністрація садочку буде ухвалювати це рішення за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть: запити батьків,  достатність матеріально-технічної та методичної бази, забезпечення педагогічними кадрами, відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.

 

  Педагогічний колектив готовий до впровадження інклюзивної освіти.