Про результати тематичної

перевірки по підготовці дитчячого садка

до нового 2017 – 2018 навчального року

 

На виконання Державної програми «Освіта. Україна ХХІ століття», Закону України «Про дошкільну освіту», згідно з річним планом роботи дошкільного навчального закладу та з метою вивчення стану готовності ДНЗ до нового навчального року з 10.08.2017 року по 12.08.2017 року було проведено перевірку з даного питання.

 Перевірку здійснювали завідувач Федан С.С., старша медсестра Рухляда Т.А. та завгосп Колотило К.В.

Перевірялися всі вікові групи та приміщення ДНЗ (харчоблок, пральня, комори для зберігання продуктів харчування). В ході перевірки вивчалися наступні питання: методичне забезпечення, дотримання санітарних норм і правил, дотримання інструкції з питань безпеки життєдіяльності та створення розвиваючого середовища.

Вивчення даних питань дає підставу зробити висновок, що в цілому створені необхідні умови для здійснення повноцінного освітньо-виховного процесу в новому навчальному році.

Навчально-технічна база всіх груп дозволяє в  основному виконувати програми розвитку, навчання і виховання «Я у Світі» та  «Дитина в дошкільні роки». Старша група починає працювати за прогамою «Впевнений старт»

На харчоблоці дотримуються санітарно – гігієнічних правил, посуд частково замінено, столи і інвентар у достатній кількості.

У приміщенні пральні дотримуються санітарно – гігієнічних вимог та Інструкцій з безпеки життєдіяльності.

На належному рівні знаходиться методичне забезпечення освітньо-виховного процесу  дошкільного навчального закладу: придбана нова методична література для проведення занять, за допомогою колективу та батьків підписанні періодичні видання з дошкільного виховання та санітарно – гігієнічного забезпечення дошкільного навчального закладу. Поповнили матеріал і новими дидактичними іграми та іграшками для різних видів занять.

Заслуговує на увагу матеріально-технічне забезпечення дитячого садка: зроблено ремонти не лише у всіх вікових групах. У приміщенні для миття посуду відремонтовано підлогу та зроблено ремонт підвального приміщення для зберігання овочів. У музичній залі замінено  двері. Зроблено зовнішній ремонт приміщень (шпаклювання, фарбування). Придбано нову вивіску з назвою ДНЗ. Ремонт зроблено силами колективу, за допомогою фінансової підтримки батьків, міського відділу освіти та самих працівників дошкільного закладу.

В ході вивчення питань з дотримання санітарних норм і правил та дотримання інструкцій з питань безпеки життєдіяльності, встановили, що порушень не має. Меблі пронумеровані та промарковані відповідно до зросту дітей. Шафи закріплені. Комісія з’ясувала, що вихователі та помічники вихователів дотримуються санітарно – гігієнічних норм та правил, знають і дотримуються інструкцій з питань охорони життя і здоров’я дітей. Всі працівники пройшли медичний огляд.

В  ході перевірки виявлено ряд недоліків: бракує іграшок для сюжетно – рольових ігор у садових групах, застаріла інформація в куточках для батьків та куточках природи.

З метою усунення недоліків пропонується:

   1. Поновити розвивальне середовище для сюжетно – рольових ігор відповідно вимогам вікових груп до 01.09.2017 року (вихователі всіх груп).

   2. Поновити інформацію в куточках для батьків до 01.09.2017 року (вихователі всіх груп).

   3. Поновити інформацію в куточках природи до 01.09.2017 року (вихователі садових  груп).

   4. Провести конкурс на краще оформлення групової кімнати 03.09.2017 року.

 

   5. Поновити інформацію в куточках «Санітарний вісник» до 01.09.2017 року. 

Про результати тематичної

 

перевірки у молодшій групі.

 

 

Згідно із завданнями річного плану освітньо – виховної роботи та на виконання Закону України «Про дошкільну освіту», вимог «Базового компонента дошкільної освіти в Україні», комплексно вивчався стан роботи з розділу програми «Фізичний розвиток. Здоровий малюк» у молодшій групі з 17.10.2017 року по 20.10.2017 року.

Перевірку здійснювала завідувач Федан С.С.

 

 

Під час перевірки аналізувалося матеріально – технічне та методичне забезпечення, дотримання інструкції з охорони життя і здоров’я, фізкультурно – оздоровча робота з дітьми, організація культурно – гігієнічного виховання, якість планування освітньо – виховної роботи з дітьми з фізичного виховання, рівень рухової підготовки дітей.

 

В ході перевірки встановлено, що вихователь Порохня Н.Ф. (освіта вища, спеціаліст ІІ категорії, стаж роботи 16 років) володіє методиками навчання та виховання дітей.  Прихильник традиційних форм навчання, але використовує і нетрадиційні методи. Завжди враховує в стосунках з дітьми індивідуальні особливості їх розвитку. Постійно підвищує свою фахову та педагогічну майстерність. Вихователь добросовісно відноситься до своїх посадових обов’язків. Чуйна, з любов’ю та повагою відноситься до дітей, батьків та колег.

 

Вихователь Біла О.А.(освіта середня спеціальна, спеціаліст 9 розряду, стаж роботи 15 років) володіє методиками навчання та виховання дітей.  Прихильник традиційних форм навчання, але використовує і нетрадиційні методи. Завжди враховує в стосунках з дітьми індивідуальні особливості їх розвитку. Постійно підвищує свою фахову та педагогічну майстерність. Вихователь добросовісно відноситься до своїх посадових обов’язків.

 

З метою контролю стану  оздоровчо – виховної роботи було перевірено календарний та перспективний план роботи, переглянуто ряд режимних процесів.

 

Під час перевірки встановлено, що вихователі проводять планомірну роботу щодо змісту, форм і методів навчання дітей, дотримуються правил попередження травматизму та інструкції з охорони життя і здоров’я дітей, санітарно – гігієнічного та рухового режимів. Під час занять з фізкультури та ранкової гімнастики використовують як традиційне, так і не традиційне обладнання.

 

Доцільно зазначити, що ведеться планомірна робота з навчання техніки виконання основних рухів, виховання стійкого інтересу до рухової активності. Заняття з фізкультури проводяться в теплий період часу на свіжому повітрі, а взимку -  в залі. Заняття проводяться систематично, послідовно формуються, закріплюються та вдосконалюються основні рухові вміння та навички у дітей.

 

Діти володіють всіма видами основних рухів: ходьба, стрибки, метання, вправи на рівновагу, знають рухливі ігри, виконують різні види загально – розвиваючих вправ з різних положень, імітаційні, з посібниками. У дітей в основному сформовані культурно –гігієнічні навички, розвинені морально – вольові якості. Всі діти вміють правильно користуватися милом та рушничками, а також гребінцями для зачісок після денного сну. Діти дотримуються правил особистої гігієни.

 

Під час перевірки встановлено, що санітарно – гігієнічні та естетичні вимоги відповідають нормам. Розмір меблів відповідає росту дітей, розташування меблів доцільне. Тривалість режимних моментів відповідає віку дітей та вимогам Програми.

 

Треба зазначити, що планування освітньо – виховного процесу з фізичного виховання знаходиться на належному рівні. Серед освітніх завдань є заняття з фізкультури та валеології, ранкова і гігієнічна гімнастика, рухливі гри, спортивні та фізкультурні розваги, прогулянки, індивідуальна робота, але відсутні піші переходи та індивідуальна робота з дітьми. Всі режимні моменти здійснюються під керівництвом вихователів.

 

З метою контролю за станом роботи з фізичного розвитку та виховання проводяться контрольно – діагностичні зрізи на початок навчального року та на кінець навчального року.

 

Комплексне виконання всіх заходів дає змогу виконувати нормативи програми з розділу «Фізичний розвиток. Здоровий малюк», підвищити рівень фізичного розвитку дітей.

 

Результати аналізу засвідчують, що бракує наочності для підготовчих вправ та спеціальних загартовуючих вправ для розвитку дихальної та серцево – судинної системи. Але ця проблема пов’язана ще й з соціально – економічними та екологічними проблемами.

 

В практичній діяльності  вихователі  Порохня Н.Ф. та.  Біла О.А. застосовують і музичний супровід під час виконання загально – розвиваючих вправ, ритмічних рухів на ранковій гімнастиці та фізкультурних заняттях. Це сприяє розвитку у дітей ритмічності рухів, їх виразності, формуванню красивої постави. Наталія Федорівна та Ольга Анатоліївна завжди готуються до занять та інших видів діяльності дітей.

 

Перевірка перспективного та календарного плану показала, що робота планується з урахуванням вікових особливостей дітей, але індивідуальна робота з даного розділу планується недостатньо.

 

З метою усунення недоліків рекомендую:

 

1. Здійснювати фізичне виховання в тісному взаємозв’яку з моральним, розумовим, естетичним, музичним та трудовим вихованням для розвитку всебічно сформованої та розвиненої дитини.

 

Вихователі, постійно.

 

   2.Урізноманітнити методи і прийоми навчання, наочність для розвитку у дітей усвідомленого, активного виконання рухів та інтересу до них.

 

Вихователі, постійно.

 

3. Підвищити контроль за якістю роботи з організації загартовуючих процедур для кращого фізіологічного розвитку дітей, їх працездатності.

 

Старша медсестра, постійно.

 

4. Проводити корекційну роботу з дітьми, у яких не сформовані рухові навички.

 

Вихователі, за потребою.

 

5. Якісно реалізувати дидактичні принципи навчання в організації освітньо – виховного процесу з фізичного виховання.

 

Вихователі, постійно.